Časté dotazy

Trvalá či dlouhodobá spolupráce je oboustranně nejvýhodnější a to jak z pohledu jednotného a odzkoušeného pohledu na věc, tak z pohledu komunikace, jistoty a větší důvěry či možnosti využívat nadstandardních služeb. Nebráním se však jakékoliv formě spolupráce včetně občasné spolupráce či jednorázové zakázky.
Dlouhodobým a stálým klientům věnuji patřičnou péči. Mezi výhody patří rychlé objednání po telefonu, možnost přednostní a expresní vyhotovení zakázky ve standardní ceně, možnost zdarma zajištění tisku či dokončujícího zpracování, lepší možnosti nastavení cen a fakturace a další výhody, které dělají klientovi spolupráci příjemnější.
Ano vyplatí, zejména pokud:

  • hledáte stabilně a dlouhodobě kvalitní služby
  • sháníte profesionála s kterým můžete řešit grafické potřeby komplexně – od loga po web
  • potřebujete vybavit vaše požadavky efektivně a flexibilně – pružná a spolehlivá komunikace je základ
  • rádi byste někoho s empatií k vašim potřebám – budu se snažit vám vyjít vstříc a pokud bude potřeba, přizpůsobit se vašim požadavkům
  • sháníte člověka, který se k Vám neotočí zády při řešení problémů – bohužel i to patří k životu a k podnikání, pokud nějaký problém nastane, budu se snažit ho vyřešit k vaší spokojenosti
  • chcete člověka, který bude schopen fungovat jako člen vašeho týmu – email, telefon, skype, konference, projektový software, to vše vám může pomoci

Spolupráce nám nebude klapat pokud:

  • pokud nevíte co chcete, ale chcete to rychle
  • hledáte jen to nejlevnější řešení
  • pokud neakceptujete to, že za práci je potřeba zaplatit
  • nedodržujete dohodnuté závazky
  • nekomunikujete
Vzhledem ke komplexnímu zajištění zakázky mohu zajistit také tisk či dokončující zpracování, případně poradit s výběrem vhodného materiálu, dodavatele či techniky tisku. Vybírat tak je možné z velkého množství ověřených a kvalitních tiskáren ať už se jedná o ofset, digitální tisk, sítotisk, injet či speciální technologie tisku.
Tisk zajišťuji jen ke grafickému zpracování tiskovin či pro stálé klienty. Samostatný tisk tedy nezajišťuji.
Pro přípravu tiskovin určených k tisku je nutné dodat kvalitní podklady ve vysokém rozlišení (nejlépe 300 dpi) případně vektorové podklady AI, EPS. Pro webové stránky pak stačí nižší rozlišení (72 dpi). Pokud se budou grafické výstupy tisknout nestačí zaslat word. dokument s obrázky – tyto obrázky nejsou v dostatečné kvalitě a k tisku se nehodí.
Dobré je mít přibližnou představu o výsledku (barevnost, formát, množství textu, počet stran apod.), případně zaslat nějakou ukázku, do jakého stylu chcete grafiku upravit ať už se jedná o tiskoviny či web. K větším zakázkám a oboustranné představě o výsledku Vás požádám o vyplnění marketingové analýzy.

Soubory můžete dodat v těchto standardních formátech: jpg, gif, tif, png, doc, xls, psd, pdf, indd, loga a vektorové podklady pak v ai či eps. Pokud nemáte kvalitní podklady, mohu je také vybrat a stáhnout z komerčních fotobank.

Standardně klientům před realizací samotného projektu zasílám marketingovou analýzu.
Tvorba veškerých firemních materiálů (ať už jsou to propagační materiály, návrh loga, nebo webové stránky) nezačíná grafickým návrhem, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale právě analýzou daného projektu.

Pokud má být totiž projekt řešen skutečně „na míru“, je potřeba se nejdříve dozvědět maximum informací z pohledu fungování společnosti, jejích potřeb, požadavků a očekávání jejich zákazníků. A k tomu slouží marketingová analýza, která dává nahlédnout na klientův byznys podrobněji.

Skicovné je určitá částka, která pokryje alespoň minimální investovaný čas a práci na projektu (cca 25 -30 % z celkové ceny zakázky).

Do výběrových řízeních, vzhledem ke zkušenostem, nechodím bez skicovného.
Pokud má výsledek k něčemu vypadat a návrh má mít vypovídající hodnotu, pak tomu musí člověk věnovat nějaký čas a úsilí. Zaplatit tedy minimální náklady (skicovné) by mělo být samozřejmostí, bohužel není tomu tak vždy.

Klient si může udělat obrázek o kvalitách prostřednictvím realizovaných referencí, množství klientů či délky působení v oboru a toto by již mělo být pro klienta dostatečnou zárukou pro vybrání spolupráce či přizvání k výběrovému řízení spolu se skicovným.

V opačném případě si musí klient uvědomit, že je to poněkud nesolidní jednání, chtít od někoho investovat svůj um, čas a snahu o kvalitní výsledek a přitom pracovat zadarmo.
Mnoho firem se to snaží řešit podobným způsobem, a nechá si vyrobit desítky návrhů, z kterých si třeba ani nevyberou a to i především z důvodu, že na tuto nabídku přistoupí spíše studenti a méně kvalifikovaní zájemci.

Další častý druh otázek a obav, které jsou však pochopitelné. Každý kdo vstupuje na neznámou půdu může mít tyto obavy či nejistotu. Dobrým vodítkem jsou nabídnuté reference, z nichž si již člověk může udělat představu, jaký výsledek může očekávat. Nejlepší referencí je samozřejmě doporučení známého nebo někoho, kdo má se službou zkušenosti. Za celou dobu působení (přes 15 let v oboru) jsem odstoupení z důvodu nespokojenosti řešil pouze v několika málo případech.

Snažím se proto dodržovat několik zásad:
1. Dobře pochopit představy klienta.
2. Marketingová analýza k lepšímu pochopení cílů a zákazníků klienta.
3. Jasné definování ceny a termínu (případně od-do).
4. Otevřenost novým přístupům a pohledům.
5. Průběžná komunikace s klientem v průběhu zakázky.
6. V případě že by klient nebyl spokojen, návrh přepracuji či připravím návrh nový.
7. Korektury neomezuji, pracuji do naprosté spokojenosti klienta, protože spokojený zákazník se vždy rád vrací.

Pracuji na platformě MAC s originálním grafickým softwarem od společnosti Adobe (Illustrator, InDesign, Photoshop), Office (Pages, Numbers, Keynote) a programy jako SketchInVision, Trello a samozřejmě tužka a papír:) Pro grafické práce a kreativu je MAC ideálním nástrojem a to především díky vyšší produktivitě práce, spolehlivosti a výrazně komfortnějšímu ovládání (díky Steve:).
S podklady z platformy PC (MS Office, fotky, texty apod.) nejsou žádné problémy.
Objednávku naleznete v sekci kontakty. Objednávku zde stačí vyplnit a odeslat. Případně je možné objednávku provést klasicky přes email. Bez objednávky nemohu začít na zakázce pracovat. Je to jištění pro obě strany a předpoklad pro oboustranně spokojenou spolupráci. Objednávka je závazná a má stejnou váhu jako objednávka zaslaná poštou.

Nenašli jste odpověď na Vaši otázku?
Potřebujete něco upřesnit?

Máte dotaz?